Rybka so zeleninovými rezancami

Rybky máme v obľube, najmä pstruhy. Snažím sa kupovať sladkovodné ryby a takisto z overeného zdroja. Noemka má rybky veľmi rada, a preto ich máme na stole aspoň jedenkrát do týždňa. Ryby sú výborným zdrojom Omega 3 mastných kyselín, takisto lipidov, vitamínov, minerálov a bielkovín. Omega 3 mastné kyseliny majú blahodárny vplyv na srdce. Telo si ich však nevie samo vytvoriť a preto je dobré, ak sa dopĺňajú pomocou stravy a výživových doplnkov. Ryby by mali byť,  pre ich zloženie, pravidelne na jedálnom lístku celiatikov a takisto sa odporúčajú ako prevencia pri Alzheimerovej chorobe.

Za tento recept som bola Noemkou veľmi vychválená, že som výborná kuchárka, tak verím, že bude chutiť takisto aj vám 🙂

Potrebujeme:

  • filet zo pstruha, alebo z akejkoľvek ryby, ktorú máte radi
  • maslo
  • olivový olej
  • rasca
  • soľ
  • šťava z citróna
  • koreňová zelenina
  • cuketa
  • cibuľa
  • cesnak
  • bylinky – petržlenová vňať, pažítka

Postup:
Rybku si umyjeme, usušíme papierovou utierkou. Osolíme, posypeme rascou a bylinkami. Na panvici si roztopíme maslo a vložíme doň filet, pečieme z každej strany cca 3 minúty. Keď máme obe strany opečené, podlejeme troškou vody, pridáme citrónovú šťavu a cesnak. Necháme prevrieť a odstavíme.

Na druhej panvici si orestujeme na olivovom oleji cibuľku. Pridáme koreňovú zeleninu spolu s cuketou. Tie sme si predtým nastrúhali na širšie rezance škrabkou na zemiaky. Opekáme chvíľku, tak aby boli ešte také chrumkavé. Na záver pridáme najemno nakrájaný cesnak.

Už nám ostáva iba servírovať. Môžeme podávať so zemiakmi na masle, alebo ako fit verziu rybky so zeleninou.

Katka

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *